Merengo

Merengéseim könyvekről (főleg angol nyelven abszolvált krimik), zenékről (főleg hip hop) és filmekről (mindenféle amit éppen megnéztem).

Címkék

1952 (1) 1954 (1) 1988 (1) 1992 (1) 1993 (1) 1994 (1) 1995 (1) 1996 (2) 1999 (2) 2000 (2) 2001 (1) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (4) 2009 (1) 2010 (4) 2011 (6) 2012 (2) 2014 (1) abrams (1) angol (3) ausztrál (6) dilated peoples (1) ellroy (1) evidence (1) film (8) funk (1) happy (1) herzog (1) hip hop (11) írók (4) kelman (1) könyv (20) lantana (1) lawrence (1) lehane (3) norvég (1) outkast (1) pharcyde (1) podcast (6) sci-fi (2) sewitsky (1) spielberg (1) szövevény (1) temple (1) the roots (2) thompson (3) winslow (1) zene (12) zenetár (6) Címkefelhő

HTML doboz

Book recommendations, book reviews, quotes, book clubs, book trivia, book lists

Utolsó kommentek

  • vajaspánkó: Nekem az egyik kedvenc filmem, a zenéje is megfogott. Kár, hogy nem folytatod a blogodat,nagyon jó volt a leírásod is a filmről. (2017.02.09. 09:24) Lantana / Szövevény (2001)
  • nyerskutya: Zeneileg ez igényes, sajnos a szövegmondása-hangsúlyozása sematikus. Ajánlom figyelmedbe Zömmögő blogomon a Marcelo D2, és az Ana Tijoux bejegyzéseket. A filmek közül pedig a Hustle and Flow-t. (2013.07.12. 22:17) Apollo Brown & OC: Trophies (2012)
  • merengo: @nyerskutya: köszi a hozzászólást, gratula a blogodhoz, jó filmekről írtál, a Koportost például nagyon szeretem (könyvben is) (2013.07.12. 12:17) Lantana / Szövevény (2001)
  • nyerskutya: Nekem is tetszett a film, itt írtam róla, üdv. ttbirodalom.blogspot.hu/2013/07/lantana-2001-r-ray-lawrence.html (2013.07.11. 12:16) Lantana / Szövevény (2001)
  • merengo: akik a teljes albumot is meghallgatnák: www.mediafire.com/?8jtlqi6bgbjl591 (2012.06.02. 15:32) Quasimoto: Unseen (2000) [+ minimix]
  • Utolsó 20

Moonrise Kingdom/Holdfény Királyság (2012)

2012.06.17. 13:42 :: merengo

moonrise01.jpgA Moonrise Kingdom a karizmatikus rendező, Wes Anderson (Rushmore, The Royal Tenenbaums, The Life Aquatic with Steve Zissou, Darjeeling Limited, stb.) legújabb filmje. A cselekmény ezúttal egy kis szigeten játszódik 1965 nyarán, amikor két gyerek (Sam és Suzy) titkos tervet sző, és együtt elszöknek a felnőttek és gyerektársaik elől. Ezután a sziget minden hivatalos és nem hivatalos személye (cserkész parancsnok, helyi rendőr, szülők) próbálja megtalálni és elválasztani őket. A békés közösség feje tetejére áll az események következtében, és közben az évtized vihara is közeleg.

Bár Anderson filmjeiben mindig is játszottak ismertebb színészek, ezúttal kifejezetten neves a szereplőgárda. Bruce Willis alakítja a helyi rendőrt, Edward Norton a cserkészparancsnokot, a rendező állandó színésze, Bill Murray a szökevény lány apját, Frances McDormand pedig az anyját. Kisebb szerepben feltűnik még Tilda Swinton is. A színészek mind kitűnően alakítják szerepüket, Bruce Willis is nagyszerű a szomorkás-keserű rendőr szerepében. Mindezek mellett azonban meglepő módon a két főszereplő gyerek viszi el a pálmát, az ő alakításuk semmiben sem marad el a sztárokétól.

A Moonrise Kingdomban megvan minden, ami egy jó Wes Anderson filmbe kell. A díszletek, a környezet nagyszerű hátterei a rendezőre jellemző, mese és valóság határán mozgó világnak, ami olyan, mintha a gyerek fantáziáiból nőtt volna ki. A zene is fantasztikusan jó, tökéletesen passzol a hangulathoz; van itt klasszikus muzsika, helyenként gyerekeknek szóló kommentárral, 60-as évekbeli francia melódia, és amerikai folk dal. A szereplők a Moonrise Kingdomban is – mint a rendező többi filmjében is - furcsa, különc, lelkileg enyhén sérült felnőttek és gyerekek, akik hol ügyesebben, hol botladozva próbálnak eligazodni az emberi kapcsolatok szövevényében. Ezeket a próbálkozásokat pedig a rendező nagyon érzékenyen, sokszor rendkívül finoman, egy-egy utalással, párbeszéddel érzékelteti.

Moonrise-Kingdom-02.jpg

Azt hiszem, hogy Wes Anderson erőteljesen jellegzetes stílusát valaki vagy szereti, vagy halálosan idegesíti (de azt hiszem előbbiek vannak többségben). Ebben a filmben a többihez képest talán egy kicsit (de tényleg csak kicsit) több a szirupos kedvesség, és a különböző szereplők közti viszonyok is kevésbé érdekfeszítőek vagy eredetiek - például a Royal Tannenbaums-hoz, vagy a Life Aquatic-hoz képest.

Azért az vicces, hogy Anderson azt nyilatkozta valahol, hogy mindig arra törekszik, hogy ne ismételje önmagát, mégis számomra ő az egyik olyan rendező, aki mindig ugyanazt a filmet forgatja le (a színészek is sokszor ismétlődnek, főleg Bill Murray), nagyon hasonló viszonyokat, embereket, problémákat boncolgatva, nagyon hasonló stílusban. Ehhez képest minden filmjét nagyon várom, és - a Mr. Fantastic Fox-ot leszámítva - mindet nagyon is szeretem.

moonrise-kingdom-03.jpg

Ezzel együtt is igaz a Moonrise Kingdom-ra, hogy nagyszerűségének titka, hogy nem lesz bugyuta, vagy túlzottan cuki, és a rendező, valamint a színészei képesek valóságos érzelmeket hitelesen átadni – sokkal inkább, mint a legtöbb hagyományosabb, komolyabb eszközökkel dolgozó film. Nem csak a két gyerek közötti kapcsolatra gondolok itt, hanem Suzy szülei, valamint Suzy és a Bruce Willis által megformált helyi rendőr közötti kapcsolatra, ugyanezen rendőr, kissé keserű, és határozottan magányos életének érzékeltetésére.

Szóval, a Moonrise Kingdom egy hamisítatlan anderson-i mese, vicces és megható, a film végén – hacsak tényleg nem irritál valakit ez a helyenként félszeg, furcsa stílus - biztos, hogy elégedett mosollyal dőlünk hátra, és még napokig a fejünkben marad egy-egy jelenet vagy zene.

Szólj hozzá!

Címkék: film 2012

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvzenefilm.blog.hu/api/trackback/id/tr834589262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása