Merengo

Merengéseim könyvekről (főleg angol nyelven abszolvált krimik), zenékről (főleg hip hop) és filmekről (mindenféle amit éppen megnéztem).

Címkék

1952 (1) 1954 (1) 1988 (1) 1992 (1) 1993 (1) 1994 (1) 1995 (1) 1996 (2) 1999 (2) 2000 (2) 2001 (1) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (4) 2009 (1) 2010 (4) 2011 (6) 2012 (2) 2014 (1) abrams (1) angol (3) ausztrál (6) dilated peoples (1) ellroy (1) evidence (1) film (8) funk (1) happy (1) herzog (1) hip hop (11) írók (4) kelman (1) könyv (20) lantana (1) lawrence (1) lehane (3) norvég (1) outkast (1) pharcyde (1) podcast (6) sci-fi (2) sewitsky (1) spielberg (1) szövevény (1) temple (1) the roots (2) thompson (3) winslow (1) zene (12) zenetár (6) Címkefelhő

HTML doboz

Book recommendations, book reviews, quotes, book clubs, book trivia, book lists

Utolsó kommentek

  • vajaspánkó: Nekem az egyik kedvenc filmem, a zenéje is megfogott. Kár, hogy nem folytatod a blogodat,nagyon jó volt a leírásod is a filmről. (2017.02.09. 09:24) Lantana / Szövevény (2001)
  • nyerskutya: Zeneileg ez igényes, sajnos a szövegmondása-hangsúlyozása sematikus. Ajánlom figyelmedbe Zömmögő blogomon a Marcelo D2, és az Ana Tijoux bejegyzéseket. A filmek közül pedig a Hustle and Flow-t. (2013.07.12. 22:17) Apollo Brown & OC: Trophies (2012)
  • merengo: @nyerskutya: köszi a hozzászólást, gratula a blogodhoz, jó filmekről írtál, a Koportost például nagyon szeretem (könyvben is) (2013.07.12. 12:17) Lantana / Szövevény (2001)
  • nyerskutya: Nekem is tetszett a film, itt írtam róla, üdv. ttbirodalom.blogspot.hu/2013/07/lantana-2001-r-ray-lawrence.html (2013.07.11. 12:16) Lantana / Szövevény (2001)
  • merengo: akik a teljes albumot is meghallgatnák: www.mediafire.com/?8jtlqi6bgbjl591 (2012.06.02. 15:32) Quasimoto: Unseen (2000) [+ minimix]
  • Utolsó 20

Apollo Brown & OC: Trophies (2012)

2013.05.24. 23:52 :: merengo


Apollo-Brown-–-Trophies-goblinmag.com__1.jpgApollo Brown és OC párosának bemutatkozó anyaga már az intrótól kezdve megfogott, az értelmes, pozitív üzenetet tartalmazó felütés után (szakadj el a trófeák hajszolásától, azért tedd a dolgod, mert szereted csinálni) szép egyenletesen tartja a magas színvonalat, sőt az utolsó pár szám különösen jól sikerültek.

A nagyon jó albumokat kidobó Mello Music Group kiadóhoz tartozó páros olyan magabiztos a dolgában, hogy nem is vesz igénybe közreműködőket, ami azért viszonylag ritka a hip hop világában. Igazuk is van, igazából a felállás teljesen jól működik támogatók nélkül is, a fiatal, ígéretes detroit-i zenekészítő producer Apollo Brown és OC, a műfajban 18 éve tevékenykedő veterán MC, aki az elismert new yorki Diggin' In The Crates (D.I.T.C.) kollektíva tagjakként vált ismertté nagyon meggyőzően teszi a dolgát.

Apollo Brown hihetetlenül jó alapokat hozott össze (némelyik közülük már az album előtt is ismert volt), a közép, vagy inkább lassú tempójú, nehéz basszusok szolid alapként szolgálnak és ezekre dobálja a különböző hangmintákat, effekteket, közép és magas regiszterű hangokat, hangszeres betéteket a producer. A hangminták különösen tetszettek, például a We The Peolpe-ban, vagy a The Pursuit-ban.

Apollo Brown mellett OC sem marad le azonban, tökéletesen rappel a kitűnő alapokra, és a szövegei is nagyszerűek, sokféle témát érint és ezeket meggyőzően, értelmesen prezentálja. A Nauticá-ban például egy viharhoz hasonlítja magát, amely rázúdul New Yorkra, az Options egy felemelően optimista szám arról, hogy mindig van választása az embernek arra, hogy továbblépjen, javítsa a hibáit. A Caught Up (egyik legnagyobb kedvencem) pedig a kallódó, az élet különböző sérelmeit sorsszerűen bevonzó, fiatal lányokról szól. Ebben a számban nagyon ütős szerkezeti megoldás, ahogy a refrén utolsó szavát elhagyja OC, így a hallgató önkéntelenül is maga fejezi be a mondatot, úgy, hogy "nigga". (Low self-esteem looking for a father figure/Expect the best from the worst type of niggaDe ez a nigga nem egy macsó beszólás, hanem tökéletesen passzolva a szám mondanivalójához, a (fekete) apákat, férfiakat idézi meg, akiknek nagy felelősségük van a számban leírt lányok sorsának alakulásában. Az outróként szolgáló Fantastic végül tökéletesen zárja le ezt a (majdnem) tökéletes albumot.

A fentiekhez hasonló (ön)tudatos, komolyabb mondanivalót hordozó számokat jól egyensúlyozzák a klasszikusabb hip hop témákkal dolgozó számok (ki vagyok, honnan jöttem; mi teszi a jó rappert, élet a rapbizniszben stb.), amelyek jellemzően pattogósabbak, feszesebbek is. Nagy kedvencem például a The People's Champ, a The Pursuit, a Just Walk, de igazából mindegyik szám nagyon jó, kevés lóg ki a sorból.

Tényleg olyan album a Trophies amilyennek egy jó hip hop albumot elképzelek 2012-2013-ban, főleg azért mert a 90-es évek aranykorának hangzását adja vissza a kor követelményeinek is megfelelve. Simán 2012 egyik, ha nem legjobb albuma. Ezzel a véleményemmel nem vagyok egyedül, a(z) underground kritikák is szerették nagyon 2012-ben.  

1 komment

Címkék: zene 2012 hip hop

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvzenefilm.blog.hu/api/trackback/id/tr545316900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyerskutya · http://zenebona.blogspot.hu/ 2013.07.12. 22:17:58

Zeneileg ez igényes, sajnos a szövegmondása-hangsúlyozása sematikus. Ajánlom figyelmedbe Zömmögő blogomon a Marcelo D2, és az Ana Tijoux bejegyzéseket. A filmek közül pedig a Hustle and Flow-t.
süti beállítások módosítása